Filmezzétek le kreatív kertjeiteket!
A kertművelés fogalmához mindig magasztos filozófiai gondolatok kapcsolódtak. A kert művelője mindig a jövő letéteményesének számított, de koronként kertjébe vonult vissza a világ elől az ember. A kertészet tehát több, mint egyszerű agrár- vagy botanikai tevékenység. A kert elvárja, hogy az ember önmagát is plántálja az ágyasokba, hisz a kert csak az elültetett magban rejlő lehetőségeket tudja kibontani.
Az iskolakertek, ha a fenti gondolatot is számításba vesszük, megtanítják a diákokat arra, hogy ablakot nyissanak a világra, elcsendesedjenek és megfontolják a dolgokat, de új eszmékre is ihletnek. Az iskolakertek azt is megmutatják, hogy milyen az a közösség, amelyik műveli őket, hogy bontják ki kreativitásukat, mennyire valósítják meg a szépet, hogyan tudnak élni a lehetőségekkel.
Az Iskolakertekért Alapítvány azért hirdette meg videópályázatát, hogy az iskolai közösségek meg tudják mutatni, mennyire kreatívak, mennyire tudják a magasztos gondolatok szó szerint elültetni a diákok fejébe, mennyire tudják megtanítani nekik a kertben rejlő lehetőségeket. A cél, hogy megtalálják a legkreatívabb kertek művelőit és tevékenységüket be lehessen mutatni, ezzel is népszerűsítve a kertészetet.
A 2017. augusztus 15-én záruló pályázatra olyan filmet kell készíteni, ami bemutatja az iskolakertet, illetve a kertet művelőket. A videón bemutatott tevékenységek érzékeltessék a művelők kreativitását, mutassák be az elültetett növényeket.
A legjobb filmeket az őszi OMÉK kiállításon jutalmazzák.